کمک های مومنانه بچه مسجدی ها در بهار همدلی 

کمک های مومنانه بچه مسجدی ها در بهار همدلی 

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
قدرت الله برخوری گفت: شیوع کرونا به بسیاری از اقشار جامعه ضرر و زیان وارد کرده و یکی از این اقشار، کارگران هستند بنابراین به منظور کمک به این قشر زحمت کش و لبیک به رزمایش همدلی و کمک مومنانه، سبد غذایی تهیه و در بین این قشر توزیع شد.

«قدرت الله برخوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: شیوع کرونا به بسیاری از اقشار جامعه ضرر و زیان وارد کرده و یکی از این اقشار کارگران هستند بنابراین به منظور کمک به این قشر زحمت کش و لبیک به رزمایش همدلی و کمک مومنانه، ۱۴ سبد غذایی تهیه و در بین این قشر توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم علیه السلام روستای رنگوئیه بخش ساردوئیه بیان کرد: این سبدهای غذایی که با جمع آوری کمک های مردمی تهیه شد هر یک شامل اقلامی همچون برنج، روغن و رب گوجه فرنگی و به ارزش ۲۵۰ هزار تومان بود.

وی اضافه کرد: همچنین یک گوسفند نذری را ذبح کرده و گوشت های قربانی در بین ۲۵ خانوار نیازمند در روستا توزیع شد.

برخوری اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری تجلیل از روزه اولی های روستا بود و به همین منظور به ۶ نفر از بچه های مسجدی روستا که به سن تکلیف رسیده و روزه اولی هستند جوایزی اهدا شد تا نسبت به انجام واجبات دینی تشویق و ترغیب شوند.

مدیر  کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم علیه السلام روستای رنگوئیه ابراز کرد: هم زمان با آغاز ماه رمضان علاوه بر پخش اذان، دعاهای سحر و افطار نیز از گلدسته های مسجد پخش می شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ماه رمضان که در دستور کار کانون قرار دارد، جزخوانی و تفسیر قرآن کریم است که از طریق فضای مجازی دنبال می شود.

برخوری بیان کرد: بعد از شیوع کرونا برای حفظ سلامت مردم روستا، با در اختیار قرار دادن یک عدد چرخ خیاطی توسط یکی از اهالی روستا، اقدام به تولید ماسک کردیم و ماسک های تولیدی را در بین اهالی روستا توزیع کردیم.

 

شایان ذکر است؛ کانون فرهنگی هنری قمر بنی هاشم در مسجد ابوالفضل علیه السلام روستای رنگوئیه بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/ 586